Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Fått påminnelse men saknar fakturan? Så här gör du

Har du fått en påminnelse i brevlådan men kan inte hitta originalfakturan? Det är viktigt att du agerar snabbt så att ärendet inte går vidare till inkasso.

Varför saknar du fakturan?

Det kan finnas flera anledningar till att du inte hittar fakturan:

  • Fakturan kan ha hamnat i skräppostmappen
  • E-postadressen i vårt system kanske inte är aktuell
  • Tekniska problem vid leverans
  • Fakturan kan ha skickats till fel e-postadress

Vad ska du göra?

Agera omedelbart

Skapa ett ärende direktSkapa ett supportärende så att ärendet inte hinner gå vidare till inkasso.

I ditt ärende ska du:

  1. Förklara situationen – att du fått påminnelse men saknar originalfakturan
  2. Ange påminnelsens datum och eventuellt fakturanummer om det står på påminnelsen
  3. Kontrollera din e-postadress – meddela oss om den behöver uppdateras
  4. Be om en kopia av originalfakturan

Varför är det bråttom?

Om du inte agerar snabbt riskerar ärendet att:

  • Gå vidare till Fortnox Finans för inkasso
  • Extra avgifter tillkommer då i form av inkassoavgift och ränta
  • Situationen blir mer komplicerad att lösa

Kom ihåg

  • Alla våra fakturor skickas digitigt (via e-post)
  • Påminnelser skickas via post
  • Kontrollera gärna din skräppostmapp – ibland hamnar e-post där

Vi hjälper dig

Så fort vi får ditt ärende skickar vi dig en kopia av fakturan och ser till att situationen löses smidigt. Det viktiga är att du hör av dig i tid!