Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Så här ansöker du om återbetalning

Har du betalat samma faktura två gånger eller har du en kredit hos oss som du vill få tillbaka? Vi hjälper dig gärna att få en återbetalning. Här förklarar vi steg för steg hur du gör.

När kan du få återbetalning?

Återbetalning kan bero på olika saker:

  • Du har betalat samma faktura två gånger (dubbelbetalning)
  • Du har en kredit hos oss som du vill utnyttja
  • Andra omständigheter där du har rätt till pengar tillbaka

Så här ansöker du:

  1. Fyll i vårt återbetalningsformulär
    Gå till Ansök om återbetalning

  2. Ange dina uppgifter
    Fyll i alla obligatoriska fält:

    • Företag
    • Kundnummer (hittar du på din faktura)
    • Förnamn och efternamn
    • E-postadress
    • Telefonnummer
  3. Välj typ av återbetalning
    Ange om det handlar om kredit, dubbelbetalning eller annat

  4. Specificera beloppet
    Ange exakt vilket belopp du vill ha återbetalt

  5. Ange betalningsdatum
    Fyll i datum när betalningen gjordes

  6. Uppge ditt bankgironummer
    Detta behöver vi för att kunna återbetala till rätt konto

  7. Beskriv ärendet detaljerat
    Förklara tydligt vad som hänt och varför du ska få pengar tillbaka. Ju mer detaljer, desto snabbare kan vi lösa ärendet

  8. Bifoga underlag
    Ladda upp relevanta dokument som fakturor, kundreskontra eller bankunderlag

Viktigt att tänka på:

Vid dubbelbetalning

Bifoga alltid bankunderlag som visar dubbelbetalningen. Detta hjälper oss att snabbt stämma av och behandla ditt ärende.

Vid kreditärenden

Vi kontrollerar alltid att du faktiskt har betalat in det belopp som vi är skyldiga dig. Ibland har vi kvittat fakturor internt, vilket kan skapa en öppen kredit på ditt konto.

Om du betalat både till oss och Fortnox Finans

Har du betalat både till oss och till Fortnox Finans (som sköter våra påminnelser) för samma faktura? Då kontaktar vi Fortnox Finans och ber dem hantera återbetalningen.

Vad händer sedan?

När vi mottagit din ansökan behandlar vårt ekonomiteam ärendet och återkopplar till dig. Genom att beskriva situationen detaljerat och bifoga rätt underlag hjälper du oss att lösa ärendet snabbt och effektivt.

Behöver du hjälp?

Har du frågor om återbetalningsprocessen? Skapa gärna ett ärende på vår hemsida så hjälper vi dig vidare.